lördag 25 juni 2011

Midsommarafton, schimsommarft'n...

Mangafalangen från skolan är på ett norskt konvent* under midsommarhelgen. Mina päron stannar, för första gången sedan jag blev könsmogen, i Stocken under helgen. Själv står jag och gnuggar min kropp mot  hundratals svettiga, dammiga punkare som moshar som om det inte skulle finnas näsblod imorgon.

Vad är det med folk? Vad hände med resandet av och dansandet kring blomstersmyckade fallosymboler?


Nej, jag skojar bara med Annamajas norska ursprung.

*Konvent = festival för japansk populärkultur. Folk klär ut sig till pokemon, spelar tv-spel och bränner tusenlappar på pocky-pinnar och fanart av sin favorit-anime. Men låt dig inte luras av konventbesökarnas livsbejakande kläder och vanor: så fort ingen utomstående är med, bildar de oerhört starka internationella nätverk, skapar konst och hittar jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar