torsdag 2 juni 2011

International Alternative Press Festival-dagboken del 1

Tillbaka från London, välkomnad av en saftig förkylning att snyta och en pillrig utställning att hänga. Vernissaget var igår, så de salta pinnarna är slut. Men det finns fortfarande mycket ögongodis. Skynda skynda, ni har till och med nationaldagen på er att se Serieskolans slututställning!

Men nu ska vi inte blicka framåt, inte förrän alla har fått veta om den makalösa Alternative Press-festivalen jag var på under förra helgen. Jag, Sarah Kläpp och Henri Gylander deltog som representanter för Serieskolan i Malmö. Britterna tappade lite haka, ba: "va, en skola för serier?". Det visade sig vara bara en av många skillnader mellan brittisk och svensk seriescen. -Vilka var de andra skillnaderna, frågar förstås ni, och då svarar jag morskt att den karamellen får ni suga medan jag går hem och kokar bönor.

Tills den spännande fortsättningen behagar infinna sig kan ni hålla tillgodo med utdrag ur min festivaldagbok.




(Jimi Gherkin som vi bodde hos, var en av festivalgeneralerna och hen välkomnade oss med 
varsin mugg som hen hade skrivit våra namn på. Sen drack vi te. Sjöar av te.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar