onsdag 4 april 2012

Carema, min vän - vernissage och uppföljning

Nu har datumet för Carema, min vän-vernissaget redan passerat, men jag vill fortfarande uppmärksamma det. Dels för att utställningen fick en del roliga reaktioner i media, dels för att jag fortfarande är stolt över mitt deltagande:

Och här är de roliga reaktionerna! Ett SVT-inslag där Caremas regionchef som heter Gerthrud Öjetoft försöker blanda bort korten genom att prata om att blöjvägningen:
 
DN skrev om utställningen:

P4 Kalmar intervjuade Lars Andersson, producent för utställningen, och Gerthrud Öjetoft som fick ont i sitt Carema-hjärta:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=86&artikel=5030875
 
Vimmerby Tidning rapporterade om att Juholt dök upp på vernissaget:
 
 ... och så gjorde hen en accidental penis när hen poserade med en av Henris figurer.

Utställningen kommer att stå kvar i Virserum till den 19 augusti i år. Sedan är planen att den ska ut på turné i landet. Och med tanke på att vårdpolitiska skandaler fortsätter att ramla in (skumheterna kring Capios förnyade kontrakt på S:t Göran i Stockholm, tex), lär den fortfarande vara aktuell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar