fredag 13 januari 2012

Men hur ska ni har det?!!

Att dyka upp i tid till en anställningsintervju med prydliga kläder och avsikten att göra ett gott intryck - visst, det kan jag skriva under på. Men att svettas ryggen ur led för att haussa sig själv som den bästa arbetssökande företaget någonsin kommer få chans på, samtidigt som det inte ska verka som att en själv tycker att en är bra? På ett naturligt och bekvämt sätt? Nej. Där drar jag banne mig gränsen.

Men det gör inte DN:s Jobb-bilaga! På samma sida publicerade de igår två listor med anställningsintervju-tips, den ena riktad till arbetssökande, den andra till chefer. Och, eh... kraven de ställde på den arbetssökande motsade varandra. Vilket inte underlättar nervositeten jag känner varje gång jag ska söka ett kneg.

För att underlätta för mig själv och för alla andra som någonsin ska söka jobb, har jag sammanställt hur-får-jag-jobbet-tipsen och vem-ska-jag-anställa-tipsen till de Ultimata ge-chefen-vad-hen-vill-ha-tipsen!


Såhär såg det ut i tidningen OBS pedagogiska markeringar!

Och så här ser tipsen ut när en lägger ihop tipsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar